Kedden reggel a Keleti pályaudvaron teljes leállás következett be, sem vonatokat nem indítottak, sem nem fogadtak. A fennakadást egy biztosítóberendezési hiba okozta Kőbánya felsőn, amely az Index információi szerint jelentős zavart keltett. Az S60-as személyvonat Facebook-csoportjában megerősítették, hogy a probléma Kőbánya felsőn jelentkezett, míg egy utas arról számolt be, hogy Rákoshegyen már fél órája vesztegel a vonat, és semmilyen tájékoztatást nem kapott.
Utasok panaszai és a MÁV válasza
A Tisza Párt Facebook-csoportjában egy utas jelezte, hogy Rákoson megállították a vonatukat, az utasokat leszállították, és közölték velük, hogy a Keleti pályaudvarra nem közlekednek a járatok. További problémák is felmerültek, például Vámosgyörk és Gyöngyös között, ahol egy akadály miatt szintén leállt a forgalom. A MÁV később azt nyilatkozta, hogy Kőbánya felsőn átmeneti áramellátási hiba történt, de a forgalom már újraindult.
Viharkárok és pótlóbuszok
A MÁV–Volán-csoport nehéz éjszakát élt át a hétfői vihar miatt, amely országszerte károkat okozott. A fővonalakon dolgozó munkatársak egész éjszaka a viharkárok elhárításán fáradoztak, mivel számos helyen fakidőlések és sérült villamos oszlopok nehezítették a helyreállítást. Lázár János közlekedési miniszter szerint a Balaton északi partján, különösen a balatonfüredi vonalon, napokig vagy akár hetekig is eltarthat a teljes helyreállítás. A Volán pótlóbuszokkal segíti az utasokat.
- Fakidőlések és sérült oszlopok országszerte
- Balatonfüredi vonal hosszabb kiesése várható
- Pótlóbuszok biztosítják a közlekedést
A vihar hatása számokban
A hétfői vihar 1500 vonatot és 800 ezer utast érintett Magyarországon. Az országos vasúti hálózat jelentős része, 11-ből 8 vonal leállt, a főváros és a Balaton térsége pedig katasztrófa sújtotta területnek minősült. A MÁV arra kérte az utasokat, hogy a vasút helyett a Volán járatait vegyék igénybe, mivel a menetrend szerinti közlekedés több vonalon nem állt helyre.
A MÁV és a valóság ellentmondásai
A MÁV közleményben cáfolta az Index értesüléseit, állítva, hogy a Keleti pályaudvar forgalma zavartalan. Az utasok kommentjei azonban mást mutatnak: sokan többórás késésekről és teljes leállásokról számoltak be. Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője kiemelte, hogy Kőbánya felső leállása gyakorlatilag megbénítja a Keletit, kivéve a győri vonalat. Kritikaként megjegyezte, hogy a MÁV kommunikációja nem átlátható, és a késési adatok elhallgatásával hiteltelenné vált.
- Utasok: Többórás késések és leállások
- Vitézy Dávid: A MÁV kommunikációja hiteltelen
- Kőbánya felső leállása a Keletit is érinti